"Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg, óf te laat."

Wijlen Johan Cruijff (r.i.p.)

dinsdag 10 mei 2011

De geoorde fuut en lepelaar

Geoorde Fuut

Aangestoken door een aantal medebloggers, ben ik afgelopen zaterdag op zoek gegaan
naar de geoorde fuut. Ook de lepelaar stond op mijn lijstje.
Beide vogels had ik de afgelopen weken al een aantal keren gezien,
maar steeds te ver weg voor een beetje behoorlijke foto.
Dus lekker vroeg op pad en het eerste wat ik tegenkom vanaf mijn vertrekpunt,
zijn een reebok en reegeit die inmiddels behoorlijk aan het verharen zijn.
Reegeit

Reebok

Beide uit de auto gefotografeerd met draaiende motor, dus net niet lekker scherp,
maar wat zijn het toch prachtige dieren.

Wanneer ik op de plek aankom waar het vandaag moet gaan gebeuren, zie ik de eerste
lepelaar al overvliegen en wanneer ik mijn verrekijker voor mijn ogen zet, zie ik ook een geoorde fuut.
Tsja, de lepelaar gaat naar links en de fuut zit aan de rechterkant............
Dan maar eerst de geoorde fuut.
Geoorde Fuut 


Maar ipv 1 geoorde fuut, blijken er drie te zitten. De laatste 2 zijn nog mooi droog, dan
komen de oorveertjes toch net iets mooier uit.
Dan ben je in totaal een uurtje onderweg en kan de dag al niet meer stuk.
In de verte zie ik 2 lepelaars en besluit die kant op te lopen.


Een Bosruiter

Trosje jonge eendjes ;-)

Visdiefje

Zwarte Stern

Dan zie ik een lepelaar vlakbij landen.
Je hebt van die dagen dat alles meezit!

Lepelaar 

Ready for take off

En daar gaat hij........

Op weg naar de auto kom ik nog een paartje zomertalingen tegen.

Zomertalingen


Een zeer geslaagde dag, weer 2 streepjes op mijn lijstje, maar inmiddels zijn er
weer een paar nieuwe diersoorten aan toegevoegd.
Ach, zo blijven we lekker bezig......

Tot de volgende keer,
René



22 opmerkingen:

  1. Hoi René, nou het lijkt wel of jij áltijd dagen hebt dat alles meezit ;-)
    Haha, van de keren dat jij gefrusteerd thuis komt omdat het tégen zat, daar krijgen wij ook niks van mee natuurlijk!
    Wat een prachtserie laat je weer zien, die geoorde futen zijn zúlke mooie vogels, en inderdaad, met droge veertjes zijn ze op hun best.
    De allereerste foto is echt een juweeltje, scherpte en kleuren geweldig! Als ik nou toch wat wil zeuren ( gewoon jaloers,weet je wel..)
    dan vind ik de foto net te krap gekaderd, beetje meer kijkruimte had ik mooier gevonden.
    Maar ik wou dat ik hem gemaakt had hoor!
    De lepelaars, en dan vooral de opvliegende, ook heel erg mooi.
    Een serie om van te genieten en meerdere keren te bekijken, dik compliment!
    groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke serie ... lekker divers ook ... er zitten weer juweeltjes tussen hoor ... en ik kan genieten van een dag dat bij jou alles mee zit! :-) maar volgens mij komen dat soort dagen bij jou best vaak voor ... haha ... want ik zie regelmatig zeer mooie platen voorbij komen op je blog.

    Groetjes en fijne dag
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou met één zo'n foto al een gelukkig mens zijn! Het is allemaal weer heel erg mooi! groetjes Albertine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie serie Rene

    Ze staan er mooi op.

    gr.Jelle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo René,
    Jij had echt wel weer heel veel geluk!
    Wat gaaf de geoorde Fuut, ik vanmiddag een gewone Fuut gefotgrafeerd maar als ik deze zie dan ben ik best wel een beetje jaloers. Ook de Lepelaar en wat gaaf zoals je dat hebt gedaan. Het was weer genieten hier van al je mooie beelden en ik ben blij dat je lijstje nog niet vol is, dus ik ben benieuwd wat het volgende is.
    Groetjes Cristien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Renne,
    je hebt ze er weer mooi opstaan.
    mooie serie.
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een kunst om ze zo mooi vast te leggen en ja wat geluk maar dat zat dus erg mee de eerste foto is schitterend en de ready for take off is ook zeker niet verkeerd ik noem deze 2 maar vind al je foto's geweldig
    Groetjes jacky

    BeantwoordenVerwijderen
  8. weer een super serie, je was dus ook aangestoken, je hebt 3 van de 5 op de foto. Een geslaagde dag, wat zijn ze mooi om te zien. En een lepelaar zo mooi in het water, snavel goed in zicht, een prachtfoto..mis alleen de ondergaande zon..hihi.
    Ik heb er maandag 1 gezien ( geoorde) en maakte al een prongentje, kreeg wel een flinke regenbui over me heen en de foto is lang niet zo mooi als deze maar dan kunnen we nog een keer in de herkansing..
    Je hebt er een mooie serie van gemaakt, gelukkig is je lijstje ook weer langer geworden, want je mooie foto's wil ik niet missen..

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo rene, Je hebt de geoorde fuut er prachtig op staan. Afgelopen maandag heb ik er ook een gefotografeerd, maar het licht en weer zat niet mee ( regen). Jij hebt ook wel mazzel! De lepelaar mocht ik ook ontmoeten, maar de jouwe staat er schitterend op! Voor mij nog meer aanleiding om terug te gaan en het opnieuw te proberen...
    Bedankt voor je inspirerende foto's. Zo wil ik ze ook maken.
    Groetjes Odette

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hà René, wat een prachtige foto`s heb je weer gemaakt!
    De geoorde Futen en de Lepelaars heb je zò mooi gefotografeerd en de Zwarte Stern en Visdiefje in vlucht sùper!
    Zelfs "gewone" eendjes zet je nog bijzonder op de foto.
    Heb je zo`n groot tele bereik of komen de dieren naar jou toe?
    Ik geniet erg van je foto`s,
    groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Rene.
    Wat laat je ons weer een geweldige mooie serie zien zeg.
    De geoorde Fuut ...Wat is dit een prachtig diertje.
    En dan de serie van de Lepelaar..machtig mooi.
    Ik heb weer genoten va je foto's Thanks.
    Fijne dag.
    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ha Rene,
    Gelukkig groeit je lijstje. Stel je eens voor dat je klaar zou zijn. Wat zou je dan doen?
    Het lijkt wel of je vaker geluksdagen hebt, met al die mooie foto's die je plaatst. Dat is niet alleen geluk, maar ook vakmanschap. Ook van deze kunnen we weer genieten. Met als hoogtepunt de lepelaar. Prachtig. Kleine opmerking, ik zou hem wat rechter zetten.
    Groeten Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Rene,
    Wat heb je ze er weer mooi op staan allemaal.
    Vindt de geoorde fuut wel een heel mooie vogel, nog nooit een gezien.
    Volgens mij ben jij onzichtbaar, zo dicht als jij erbij kan komen.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Rene,
    Jij hebt echt wel lucky days zeg, super wat jij allemaal tegenkomt op z'n dagje.
    Super gaaf die geoorde fuut, ik heb die enige tijd geleden ook mogen vastleggen.
    Is weer een serie om jaloers op te worden.
    Je vroeg om een mailtje maar zie nergens een mailadres.
    gr. Martien

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw wat een heerlijke serie zeg
    Dit zijn foto`s om van te genieten
    schitterend Rene
    Veel succes met de volgende reeks
    Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi René,
    Schitterende foto's!! Echt een hele leuke serie. Die Lepelaar zo in het water vind ik echt super. Mooi gedaan allemaal!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat een pracht serie en wat een mooie dag heb jij gehad dat is echt genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi René
    Wat een pracht van een juweeltjes aan foto's staan er hier weer op de site. De vliegende Lepelaar. WOW gaaf.
    En de Geoorde fuut. Die rode kraaloogjes. Schitterend.
    Fijn weekend
    Groetjes Dnaielle

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hi Rene, wat een topdag had jij zeg. De geoorde fuut (die staat nog op mijn lijstje) en de lepelaar, zo mooi dichtbij. Prachtfoto's. En dan het begin van je dag, een reebok en reegeit. Op dat moment zou mijn dag al niet meer stuk kunnen. Het blijven geweldige dieren om te zien. Ik hoop ze in juli eens in de bronst tegen te komen.
    Je hele vogelserie is weer erg mooi, heerlijk om naar te kijken.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hallo René,

    Wat laat je hier weer een prachtig blog zien, met schitterende foto's. Mooie begin van de Reegeit opnames, dat beloofde al veel goeds wat er komen zal.

    Ja de geoorde Futen. Prachtige beesten om te zien, helemaal als je ze mooi kunt vastleggen. Is jouw prima gelukt. De lepelaar was ook een mooi toetje. Werkelijk prachtig vastgelegd, en goed gebruik gemaakt van je kans.

    Ik ga nu niet zeggen dat ik jaloers op je opnames ben, want ben afgelopen zaterdagochtend ook op deze plek geweest, waar ik bijzonder veel mooie opnames hebt kunnen maken van: Geoorde Futen met jonge, Steltkluut, Zwarte Stern, lepelaar, Knobbelzwaan, Purperreiger, bergeend enz.

    ps. ben van plan om a.s. zaterdagochtend weer er heen te gaan.

    Gr,

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi René
    Wat een prachtige foto's
    Die Lepelaar..Wat geweldig in beeld gebracht...Maar natuurlijk ok de Geoorde fuut/futen...Wat een prachtige vogel is dat..
    Ja..Een prachtgebied...waar je je goed kan vermmaken..Want daare is zoveel te zien..
    De Reeën zijn ook prachtig...
    Ja..een topdag..met topfoto's!
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  22. gave serie de geoorde fuut en de lepelaar heb je super op plaat gezet
    gr,bart

    BeantwoordenVerwijderen

http://blogging.nitecruzr.net/2013/03/the-lightbox-image-display-option.html