"Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg, óf te laat."

Wijlen Johan Cruijff (r.i.p.)

dinsdag 27 december 2011

Mooiste foto's 2011. Deel II

De Zeearend

Yvonne van http://incantoimages.blogspot.com/ had het leuke idee, dat iedere blogger op het eind van het jaar een blog maakt met daarin per maand de mooiste foto.
Een heel leuk idee, maar helaas kan ik daar niet aan meedoen. Ik kan gewoon niet kiezen!
Daarom doe ik het, heel eigenwijs, op de wijze zoals ik het al eerder heb gedaan.
Dus volgen hier mijn topmomenten van de laatste 6 maanden van 2011.
Nogmaals, de titel mooiste foto’s dekt niet helemaal de lading.
Ik heb deze titel gekozen, omdat ze voor mij mooi zijn.
De foto hoeft dus niet technisch perfect te zijn om in aanmerking te komen, maar kan hier ook staan omdat het mij veel moeite heeft gekost om hem te maken of het kan een bijzonder moment zijn.
Juli 2011
2de jaars Zeearend


Huismus

Jonge Ooievaars

Reegeit

Visdiefje

Augustus 2011

Bijeneter

Buizerd



Een braakbak uitspugende ijsvogel
Paapje

Vleermuis

Icarus Blauwtje

September 2011

Appelvink

Dodaars

Burlend Edelhert

Lepelende hindes

Edelhert

Baardman

Kuifeend

Kuifmees

Watersnip

Oktober 2011

Baardman


Kuifaalscholver

Roodkeelduiker

Watersnip

Torenvalk

Velduil

Waterhoen

Zeekoet

November 2011

Brilduiker

Hop

Koereiger

Kwak

Ransuil 

Middelste Zaagbek

Waterral

December 2011

Meerkoet

Pimpelmees

Kraanvogel (foto gemaakt in november, maar geplaatst in december)

Tot de volgende keer,
René

23 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lastig kiezen ik snap je helemaal, en dat zo aan het eind van het jaar! Maar jij hebt ook vele mooie momenten beleefd en dat gevoel straalt er bij deze blog weer helemaal vanaf! Echt leuk om dit terug te zien. Technisch is niet altijd het belangrijkste lol & plezier en al die bijzondere ontmoetingen, dat is waar je het voor doet! En telkens leer je er weer van en ook dat is van je foto`s af te zien.

    Groetjes Cristien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Rene
    Ik kan me voorstellen dat het moeilijk kiezen is, maar de zeearend is voor mij wel bijzonder.
    Goede jaarwisseling.
    Groeten Bets

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi René,
    Iedereen is gelukkig vrij om te kiezen hoe hij zijn werk presenteert. Het valt niet mee om per maand 1 foto te kiezen. Zeker niet als je zo veel verschillende top series plaatst als jij. Wat een prachtig werk laat je weer zien. Voor mij als kijker vallen de mooiste foto's het meeste op. Wat jij als fotograaf hebt moeten doen, zien wij niet terug in het beeld. De bijeneter is natuurlijk fantastisch om te foograferen, maar de foto valt (technish) in het niet naast de foto van het paapje. Maar ik kan me wel voorstellen dat je er erg blij mee bent.
    In deze serie vind ik de volgende foto's er onder meer uitspringen: 10 paapje, 11 rietgors, 14 icarus blauwtje ( staat hoog op mijn lijstje), 17 edelhert, 23 en 27 watersnip. Maar ook waterral, velduil, kwak etc. zijn super. Dat is het nadeel als je gaat opnoemen.
    Kortom wat een prachtig werk heb je gemaakt René. Dat we maar veel fantastische foto's van je mogen zien in 2012.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. In 1 woord, Schitterend Rene.

    Groet,
    Arné

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zit hier gewoon te kwijlen voor het scherm René, want wat een prachtige foto's en wat een varia aan vogels en vogeltjes. Ik har er natuurlijk al een paar gezien, maar om ze zo allemaal achter elkaar te bekijken is echt een genot hoor. Kan me voorstellen dat je niet 1 foto kan kiezen. Heel goed opgelost zo.

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Rene
    Wat een prachtige foto's heb je ook de laatste 6 maanden gemaakt snap wel dat je dan moeilijk kunt kiezen.
    Groet Arjen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een serie Rene! Ik kan me voorstellen dat je niet kan kiezen!
    Wat een onvoorstelbare hoeveelheid bijzondere momenten heb jij gehad en wat een fraaie foto's passeren hier.
    Ik ga hier niet zelf kiezen, ik vind het geweldig dat je al deze momenten met ons wilt delen.
    Een blog om nog eens rustig een paar keer opnieuw te komen bezoeken.
    Ik wens je alle goeds voor het nieuwe jaar en dat je ons maar weer verrassen mag met meer van dit soort heerlijk fotomateriaal!!
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een pracht serie van het tweede half jaar, ik snap helemaal wat je bedoeld om te kiezen, ik heb al van verschillende begrepen dat het een moeilijke keuze was om één foto per maand te doen, ook voor mij was het lastig, maar wanneer je al deze prachtige momenten voorbij ziet komen dan ben ik toch wel een beetje jaloers, 1. dat je nu veel meer foto's kunt laten en zien en 2. zulke mooie opname van toch wel bijzonder vogels.
    Voor 2012 heel veel mooie en bijzondere opname's, in goede gezondheid en veel knuffels...;-)

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou Rene, ik snap wel dat je niet kan kiezen, dit is gewoon teveel moois per maand om maar 1 foto te plaatsen. Ik ga ook een beetje smokkelen hoor....kon van sommige maanden ook niet kiezen en van andere maanden had ik niets..
    Maar jij hebt echt van elke maand toppers.
    Ik kan hier ook geen keuze maken welke ik het mooiste vind, ik denk de twee kwakkies in de boom (klinkt wel raar kwakkies)of toch de watersnip..
    Gewoon een hele mooie serie, wat je in een jaar toch aan mooist in de natuur ziet he.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi René,
    Het is een groot genot om jouw mooiste momenten te bekijken, en ik kan me goed voorstellen dat je hier niet uit kan kiezen.
    Je hebt een prachtjaar achter de rug René, met een heel rijke oogst, waar je heel hard je best voor gedaan hebt, en waarop je héél tevreden kunt terug kijken.
    Uit al dit moois zijn voor mij de twee watersnippen en het waterhoentje hoogst favoriet, maar er zitten meer juweeltjes tussen
    De watersnippen sieren intussen je bloghoofd zie ik, top!!
    Ik wens je voor vanavond een goed uiteinde, en voor het nieuwe jaar mooie belevenissen en succesjes bij je fotowerk, dat gaat vast lukken, want je foto's worden mooier en mooier!
    Lieve groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Tsja René, ik kan me met zo een verzameling indenken dat het maken van een keuze zeer lastig is.
    Elke blog van jou is het weer een verrassing wat er voor je lens is verschenen en iedere keer overtref je jezelf weer. Ik ben heel benieuwd waar je het komende jaar mee gaat komen, maar dat het mooi wordt is één ding dat vast staat.

    Alvast de beste wensen en een goed foto jaar.

    Groeten,
    Ron

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Rene
    Wat een mooie verzameling, qua vogels maar ook qua fototechniek. Leuk dat je vage achtergrond afwisselt met natuurlijke achtergrond. Ik heb een tijdje zitten kijken naar de verschillen en naar wat nu eigenlijk het effect is. Ik denk toch dat ik toch voor de 'natuurlijke' variant ga: prachtig zoals de baardmannetjes verscholen zitten in de symmetrie van het riet. De vleermuis vind ik een toppertje: volgens mij echt zo'n super onverwacht moment van 'jeetje, wat zit daar nou?!'. En vervolgens: wow! ;). Die twee maffe kwaks vind ik ook geweldig, zou je zo een animatie van maken!
    Maar ik val nog steeds als een blok voor de watersnip, daar is de wat vage zilverachtige achtergrond dan juist weer sfeerverhogend.
    Kortom, ik heb genoten van je serie!
    Fijne jaarwisseling
    Albertine

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Rene,
    Ik heb ook een blog gemaakt met 1 foto per maand, maar wat is dat moeilijk kiezen. Maar wat een prachtige foto's heb je toch gemaakt als je zo terug kijkt, ook het blog van de ijsvogel is super. Ik zou niet weten als ik moest kiezen tussen een foto. Hopen dat we in 2012 ook weer veel mooie foto's mogen maken.

    De aller beste wensen.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Rene
    Een prachtige serie om trots op te wezen...
    Daar hebben heel wat uurtjes werk in gezeten :) ..Maar dat maakt het juist zo leuk.
    Een Goed en vooral een Gezond 2012 voor jou en je naasten
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo René,

    Ja wat moet ik hier nou op zeggen? Elke keer als ik weer een blog van jouw bekijk en lees heb ik zo'n tjonge jonge gevoel...Waarnemingen die ook op mijn lijstje staan, die heeft hij dan alweer te pakken. Ik weet dat je er ook wel veel moeite voor doet, maar de beloning en het resultaat is er altijd wel vanaf te zien. Ik ga niet zeggen wat mijn favoriet is. Ik ga wel zegge: Ik had ze liever zelf gemaakt ;-)

    Beste wensen en een heel gelukkig en gezond 2012. We gaan elkaar vast en zeker nog wel zien in 2012!

    Groeten,
    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi René,
    Iedere keer als jij een blog maakt is het weer spannend waar je mee op de proppen komt en je stelt nooit teleur. Op de een of andere manier weet je de bijzondere vogels heel goed te vinden en te fotograferen.
    Dat levert je een mooie compilatie op van het laatste half jaar. Ik waag me niet aan een keuze, want als ik zeg dat ik de watersnip, de waterral en de velduil het mooist vind, dan wil ik meteen zeggen dat ik ook de zeearend, de ijsvogel, de ree, de kwakken en de hop het mooist vind. En dan vind ik ook de........ Ja, zo kan ik wel doorgaan. Je hebt een goede keus gemaakt.
    Ik wens je een heel goed jaar met veel mooie foto's van bijzondere vogels en we gaan zeker een keer afspreken dit jaar.
    Groet, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi René.
    Allereerst de beste wensen voor 2012.
    Dit is ook weer zo'n serie waar ik van droomt.
    Ik kijk weer uit waar je ons in het nieuwe jaar weer mee gaat verrassen.

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi René,

    Ik zie de wereld aan mooie foto's hier. Te veel om op te noemen.

    De openingsfoto, de zeearend, die wil toch nog wel even noemen. Indrukwekkend en van zo dichtbij!

    Ik wens je een rijke productie toe voor 2012!

    Groeten,
    Robert

    BeantwoordenVerwijderen
  20. als ik mdit allemaal zie ,wat moet ik je dan wensen,dit kan toch haast niet verbeterd worden

    BeantwoordenVerwijderen
  21. First of all, Happy New Year! All the best for 2012.

    Your pictures are simply beautiful! I love them all and I have the same problem... can't decide which one I prefer!

    I love the Kwak picture and the Hop picture because it's an unusual bird.

    Very, very nice series!

    Greetings,
    Louise

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hallo rene, Kan me voorstellen dat het lastig kiezen is in jouw geval... Alle foto's zijn stuk voor stuk plaatjes ! De zeearend staat er echt prachtig op evenals de baardmannetjes. Het is een mooie serie geworden waar je trots op kunt zijn.
    Groetjes Odette

    BeantwoordenVerwijderen

http://blogging.nitecruzr.net/2013/03/the-lightbox-image-display-option.html