"Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg, óf te laat."

Wijlen Johan Cruijff (r.i.p.)

woensdag 3 november 2010

Weekje in Lochem


Vlaamse Gaai

Vorige week zijn we een weekje naar Lochem geweest. Ondanks de wisselende weersomstandigheden heb ik toch een aantal mooie foto's kunnen maken.
Soms heb je alleen de pech, dat je een lens met een vaste brandpuntsafstand op je camera hebt zitten, terwijl net op dat moment er een prachtig dier vlak voor je lens komt. Dan moet je maar proberen om er het beste van te maken ;-)
 Kerkuil
Torenvalk (mannetje)


Fazant

Wat extra voeren in het tuintje leverde ook een aantal leuke plaatjes op. Alleen zo zonde van al dat voer op de foto. Maar ja, ze bleven niet mooi zitten op de plek waar geen voer lag. Dan maar zo.......
Staartmezen

Zwarte mees, Pimpelmees en Koolmees

 Koolmees
Pimpelmees


Natte Staartmees

Roodborst

Ekster

En dan strooi je wat pinda's om een eekhoorntje te lokken, komen er alleen maar van die rovers die de pinda's in 1 keer opschrokken!











Tijdens het rondzwerven kwam ik deze nog tegen:
 Aalscholver
Blauwe Reiger

Een prachtige omgeving, daar gaan we vast nog eens naar toe.

Groetjes en tot de volgende keer,
René



10 opmerkingen:

  1. Wauwwww..Wat een geweldige foto van de Kerkuil...Zoiets is een zeldzaamheid..Nu zijn de andere foto's ook top..
    Want ook de Fazant,Torenvalk,Staartmees...ach ga zo maar door. Het is weer een Super update..
    En de Kerkuil...Dat is zoiets moois.
    Uilen zijn zowieso al geweldige vogels..Helaas zie je ze maar zelden..
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een sùper mooie foto`s!
    Die foto`s van de pinda rovend vlaamse gaai, wat een leuke serie,de rest ook heel mooi.
    Ik wil ook naar Lochem!!
    groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voordeel van de vaste brandpuntsafstand is dan wel weer dat je een betere kwaliteit foto's krijgt - iets met 'elk voordeel en elk nadeel' ;)
    Het zijn geweldige foto's geworden!
    De professionals schijnen dan het voer in een inkerving in een tak te stoppen, zodat het lijkt alsof de vogel spontaan op de tak is gaan zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. maar het zijn wel prachtige foto's geworden. Ze vogels staan er zeer mooi op. En een hapje pinda gaat er schijnbaar heel makkelijk in. En de uil, prachtig gedaan..mooi alle veertjes tellen..
    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Rene,
    Wat een prachtfoto's. Ik ben helemaal onder de indruk van de torenvalk en het uiltje, wat heb je die er mooi op. Schitterend.
    De kleintjes aan de voedertafel is ook altijd een genot. Daar kan ik een hele middag naar kijken tijdens een vakantie in een huisje, daarvoor hoef je ook niet naar het buitenland,dichtbij huis is ook veel moois.

    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is wel humor natuurlijk, vrijwel altijd zitten vogels te ver weg, en dan heb "de pech" dat ze te dichtbij komen voor je lens!
    Een prachtige vogelserie René, wat een mooie scherpe foto's weet jij te maken van die kleine beweeglijke vogeltjes, knap werk!
    Ik heb hier met veel plezier naar gekeken.
    groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bedankt voor de mooie foto's.
    Ik was aan het zoeken voor een mooi bureaublad en kwam op jou site terecht.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. in 1977 was ik een fervent vanger van spreeuwen , tot plots een torenvalk een aanval deed op mijn lokvogel
    en die doodde , daarop gingen de netten dicht en ik doodde de torenvalk .... in januari 2016 plukte een torenvalk een duif uit een grote spar en vloog zich te pletter tegen mijn veranda, en was buiten westen, de duif was dood. Ik heb de valk opgenomen en een half uur verzorgd tot hij weer volledig bij bewustzijn was , daarna heb ik die geaaid en weer de vrijheid gegeven... hij verdween achter de hoge woning naast mij , ik bleef staan staren , tot hij plots van hoog boven dat huis in vrije val ( zonder ook maar één keer zijn vleugels te bewegen ) recht op mij afkwam en enorm afremde ... om mij recht in de ogen te zien vanop 3 meter afstand ... en zonder woorden wist ik wat hij me zeggen wou... ( je staat quit met de torenvalk )

    BeantwoordenVerwijderen

http://blogging.nitecruzr.net/2013/03/the-lightbox-image-display-option.html