"Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg, óf te laat."

Wijlen Johan Cruijff (r.i.p.)

maandag 29 oktober 2012

Op Safari

Tijger

Ik was dit jaar in de mooie omstandigheden om 2x met mijn gezin op safari te gaan.
Normaal gesproken interesseert het mijn vrouw en dochters niets als ik de natuur in trek,
maar van de dieren die we nu tegenkomen worden ze wel enthousiast.

Een autosafari is al een belevenis, maar een wandelsafari is helemaal top.

De meest indrukwekkende jager in het dierenrijk (naast de witte haai) is in mijn ogen de tijger.
Een schitterend dier om tijdens een safari tegen te komen.
Vooral als je er van te voren geen rekening mee hebt gehouden.
Er straalt zoveel kracht van dit dier uit.





Broer en zus Flamingo krijgen ruzie en moeder kijkt op de achtergrond toe.

Na een tijdje "Bekvechten" komt ook pa zich er mee bemoeien en is het snel voorbij.

Deze resusaap zat heerlijk rustig voor zich uit te staren totdat......

twee jonge resusapen voor hem begonnen te vechten.

De oudere aap ging zich er mee bemoeien

en daar schrok het jonge aapje behoorlijk van.

Op zo'n trip kom je ook aaseters tegen zoals:

Vale Gier

Hyena

Jonge Hyena

Tijdens de autosafari zijn de ontmoetingen met de Giraffen wel het hoogtepunt.
Letterlijk en figuurlijk.

Berggorilla

Familie Ringstaartmaki

Neushoorn

Zebra

Het was een heerlijk dagje uit in het Safaripark Beekse Bergen.
Je kunt niet alleen met de eigen auto door het park heen, maar met 1 kaartje kun
je ook een safari per bus en per boot doen.
Maar de wandelsafari is toch wel het mooist.
Een tocht van circa 3 kilometer die zeer de moeite waard is.

Tot de volgende keer,
René

17 opmerkingen:

  1. Hoi René,
    Zo'n safari heb ik ook al een paar keer gedaan, maar jij hebt het wel beter getroffen met de tijger dan ik. Imposante dieren zijn het!
    Beekse Bergen is een aanrader, precies zoals jij het hebt beschreven en hebt laten zien. Zoals gebruikelijk zijn de foto's ook fraai.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi René,

    Inderdaad, een geweldige ervaring zeg!
    Groet
    Willy Ronkes
    www.demooienatuur.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja dit is geweldig en vooral als je samen kunt gaan ,wat een mooie foto,s heb je eraan over gehouden

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nooit zelf gedaan, maar lijkt me best leuk ...
    Je foto's zijn inder geval het bewijs dat het leuk is om te doen!
    Groetjes,Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hooi Rene
    een dagje artis is ook erg leuk om te doen.
    je hebt er een leuke serie gemaakt,
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Laat ik nou eerst even beginnen met je nieuwe kopfoto, René. Want die is, net als de vorige, ook weer fantastisch mooi. In Beekse Bergen ben ik nooit geweest, maar je laat het aantrekkelijk zien. Je apen-serie vind ik helemaal geweldig. 't Zijn toch ook net mensen (hihi). Je maki-foto is een prachtig familieportret. Zo leuk. Wat hebben die beesten toch een sprekende ogen. Mooie serie weer. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lijkt me erg leuk om mee te maken!
    Foto 4 wow wat een mooie uitsnede, dikke complimenten.
    Maar ook de andere foto`s zijn gaaf geworden.
    Een fraaie serie en zoals altijd netjes verzorgd.
    Groetjes Cristien.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi René, je maakt goede reclame voor Safaripark Beekse Bergen, wat een leuke foto`s en verhaal!
    Schitterend wat je allemaal bent tegen gekomen.
    Mijn voorkeur ligt bij de Tijger en de Aapjes maar ook de Gier, Hyena`s en Giraffe heb je er heel mooi opstaan en de leukste foto vind ik de fam. Ringstaartmaki, geweldig met dat kleintje erbij.
    Ik heb lekker met je mee genoten,

    groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Vanaf de Kempervennen is deze safari goed te doen en je bent verzekerd van een aantal mooie ontmoetingen. leuk om in dit park te fotograferen omdat ze in een vrij natuurlijke setting leven. De gorilla is een laaglandgorilla. Berggorilla's zie je niet in dierentuinen.
    Heerlijke serie van een heerlijk dagje weg.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo Rene, daar op safari heb je even een fijne serie dieren
    weten vast te leggen.
    Ik wil wel geloven dat ook de familie hier wel van onder de indruk was.
    De Tijger heb je wel heel fraai gefotografeerd, maar de hele serie is een
    genoegen om naar te kijken.
    Toch een leuke manier om deze dieren te kunnen fotograferen.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig die kop van de tijger. Indrukwekkende foto van de vale gier. Loop je met zo'n safari niet lang te sjouwen met je foto-apparatuur? Ik zou ook zeker niet zonder fotospullen zo'n safari doen, vooral als ik jouw prachtige foto's zie.
    Deze serie van de safari betekent dat je op de pier niets bijzonders hebt gezien? Ik was wel heel blij met de man eidereend, die had ik nog niet eerder op de foto, maar het zeehondje bleef ook een tijd vrij dichtbij, ook hartstikke leuk. Bij het Kennemermeer was ook niets bijzonder, alleen een toppereend vrij ver weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oei, die foto's van de tijger zijn wel héél erg mooi, en het portret ( 4 ) is een regelrechte topper!
    Daarnaast is de familie ringstaartmaki bij mij hoogstfavoriet, prachtige compositie met die schuine tak er achter.
    Nooit gedaan zo'n safari, maar zo te zien de moeite waard.
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ha René,

    Je had mij beet hoor.
    Wat ben een dieren tegen gekomen op jullie safari!
    Maar bij die ekster op die neushoorn begon ik een beetje te twijfelen ;-)
    Leuke serie

    Mvg Ben

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahaha, en hoe vindt je de dennenappels bij de hyena dan ;-)

      Groet,
      René

      Verwijderen
  14. Prachtige foto's van je safari René, daar wil ik ook nog eens naar toe.
    Gr. Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hey René,

    echt een prachtig blog met al deze dieren.
    De Tijger is ook echt schitterend en die heb je ook
    echt heel mooi vastgelegd. Mooi zuiver en mooie details.
    ook ja Flamingo's zijn hele leuke foto's.
    Trouwens... de hele serie is echt een genot
    om naar te kijken. Ik moet ook maar weer eens op safari ;-)

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen

http://blogging.nitecruzr.net/2013/03/the-lightbox-image-display-option.html